Första svenska mästerskapet i submission wrestling blev en mycket framgångsrik tävling för Gladius MMA.
Martin ”Greven” Hedenbergh vann -67 kg.
Eddy Bengtsson vann både +91 kg samt öppen klass.
Mikael Knutsson tog silver i +91 kg.
Eddy Bengtsson blev vald till bästa fighter.
Gladius blev på det samanräknade resultatet utnämnd till bästa klubb på mästerskapen.